Sistemele pentru motor

Automobilitatea viitorului

  Autovehiculul concept CO2ncept-10%
Descărcare
 
 
 
 
Close

Prin CO2ncept-10%, realizat pe baza unui Porsche Cayenne, Schaeffler demonstrează, într-un mod impresionant, ce îmbunătățiri se pot obține la autovehiculele cu motoare cu ardere internă, printr-o consecventă muncă în detaliu. La CO2ncept-10%, măsurile de optimizare merg până la soluții aproape de producția în serie, fără a ajunge să modifice însă configurația generală a vehiculului.

 
 
 

Pentru optimizarea grupului motopropulsor clasic, avem aici în vedere și componentele electrificate, care se folosesc în locul componentelor care erau înainte acționate hidraulic. În CO2ncept-10%, se folosesc diferite componente optimizate noi și verificate în practică din portofoliul Schaeffler în grupul motopropulsor și șasiu, care reduc semnificativ consumul de carburant în comparație cu autovehiculul produs în serie.

La optimizarea consumului de carburant și a emisiei de CO2 legată de acesta, motorul contribuie cu 5,8%. Cea mai mare parte din această contribuție (4,1%) este adusă de modificarea sistemului de comandă a supapelor Vario Cam Plus, prin folosirea defazorului electromecanic al arborelui cu came (în locul celui hidraulic de până acum) și a tacheților comutabili optimizați în partea de admisie. Încă 1,7% rezultă din reducerea la minimum a pierderii prin frecare, prin optimizări trans-sistemice ale componentelor din mecanismul de comandă a supapelor, transmisia cu curea și cu lanț.

O economie de combustibil de încă 1,1% este realizată de rulmenții înclinați cu bile pe două rânduri, folosiți în diferențialul din axa față și axa spate. Acești rulmenți dubli (TwinTandem) înlocuiesc rulmenții cu role conice folosiți până acum și reduc considerabil rezistența la frecare față de sistemul de transmisie produs în serie de până acum: la axa față cu 35%, iar la axa spate chiar cu 42%.

 
  Sistemele de pornire-oprire

Schaeffler, cu portofoliul său cuprinzător de tehnologie, este considerat un partener pentru diferite concepte de pornire și oprire. Un obiectiv de dezvoltare al inginerilor este cel de a utiliza cât mai eficient puterea electrică instalată a sistemului de pornire-oprire. Astfel, creșterea punctului de încărcare a motorului cu ardere internă pentru funcționarea în domeniul ideal de lucru, utilizarea conform necesităților a agregatelor secundare, frânarea regenerativă, boosting și sailing, sunt indispensabile pentru respectarea normelor viitoare privind emisiile.

  Reducerea dimensiunilor

Micșorarea capacității cilindrice a motorului, respectiv reducerea numărului de cilindri, este o cale de a respecta valorile-limită ale emisiilor de CO2, tot mai stricte. Conducătorul auto de astăzi și de mâine nu trebuie să renunțe la aceasta în nici un caz. Dimpotrivă, deoarece motoarele viitorului sunt mecanisme puternice, supraalimentate și ajustate în mai multe privințe pentru eficiență. Iar tehnologiile sofisticate amortizează oscilațiile de torsiune apărute în grupul motopropulsor.