Reductoare pentru extrudere

Soluţie constructivă

 

Prin procesul de extrudare se induc forţe axiale mari în arborele melcat de antrenare; acestea sunt transmise spre carcasă prin lagărul tandem F-81660. Un lagăr tandem se compune din mai mulţi rulmenţi axiali cu role cilindrice, dispuşi în serie. Printr-un sistem elastic format din inele şi discuri apropriate toate treptele lagărului tandem sunt încărcate uniform, independent de raportul capacităţii de sarcină C faţă de forţa axială F. Inelele şi discurile lagărului tandem sunt executate din oţel tratat termic. Rulmentul este format de regulă din coroane axiale cu role cilindrice de serie.

Avanatajele unui lagăr tandem ies în evidenţă atunci când următoarele cerinţe sunt impuse:

  • gabarit radial redus
  • forţe axiale mari
  • durată lungă de utilizare
  • pierderi de frecare reduse

Arbore distribuitor

Ambele părţi ale arborelui distribuitorului (b) sunt sprijinite radial pe câte doi rulmenţi cu role cilindrice de tip SL183040. Sunt astfel montaţi încât încât acţionează ca lagăre libere. Câte un rulment cu contact în patru puncte ghidează arborele ca lagăr conducător. Fiecare este fix axial şi mobil radial.

Arbore intermediar

Pe arborele intermediar o roată intermediară (c) este danturată drept, iar cealaltă (c) înclinat. Ambele roţi intermediare se sprijină pe rulmenţii de tip SL192328 C3.

Arborii de transmisie melcaţi

Pentru ambii arbori de transmisie melcaţi s-au ales o dată doi rulmenţi cu role pe două rânduri de tip NNCF 140x225x105 şi o dată doi rulmenţi cu role pe două rânduri de tip SL1850 26 C3. Radial, arborii mai sunt ghidaţi pe lagărele tandem cu rulmenţi cu bile de tip 6309. În afară de aceasta pentru ghidarea arborelui se foloseşte un rulment cu ace NA 4824 C3.
În mod normal lagărele tandem se montează cu prestrângere. La aceste lagăre prestrângerea se realizează prin pachete de arcuri-disc. La mersul în gol, pachetele de arcuri-disc sunt sprijinite de doi rulmenţi axiali cu role cilindrice de tip 81224 TN.

Lubrifiere

Întreaga cutie de viteze este lubrifiată şi răcită cu ulei. Evacuarea căldurii are o mare semnificaţie la o transmisie de această putere specifică. De aceea galeriile de ulei sunt dispuse şi dimensionate cu multă atenţie.

În special la lagărele tandem o atenţie deosebită s-a acordat direcţiei de curgere şi debitului de ulei.

Produse INA/FAG folosite

  • (1) Lagăr de susţinere de tip SL 183040
  • (2) Lagăr de susţinere de tip SL 192328 C3
  • (3) Lagăr de susţinere de tip NNCF 4824 C3
  • (4) Lagăr de susţinere de tip SL 185026 C3
  • (5) Rulmenţi axiali cu role cilindrice de tip 812 24 TN
  • (6) Rulmenţi cu ace NA 4824 C3
  • (7) Rulmenţi cu bile 6309 C3
  • (8) Lagăre tandem F-81660
  • (9) Rulmenţi cu contact în patru puncte QJ324N2MPA