Aplicaţii

Reductoare pentru nave maritime

Date tehnice

  • Puterea de acţionare: P = 5 475 kW
  • Turaţia de intrare: 750 min –1
  • Turaţia de ieşire:209 min –1
  • Temperatura de funcţionare: aprox. 50 °C

Cerinţe

  • Siguranţă înaltă de funcţionare
  • Etanşare bună la transmisiile externe
 
 
 
Selecţia lagărului

Arborele ambreiajului

Arborele ambreiajului este sprijinit pe partea de antrenare pe un rulment oscilant de tip 23248B.MB (1) ca lagăr conducător şi pe partea opusă pe un rulment cu role cilindrice de tip NU1056M (2) ca lagăr liber. Arborele transmite numai cuplul de torsiune. Lagărele sunt puţin solicitate prin forţele lor de greutate şi prin forţe reduse de la roţile dinţate din angrenajul secundar. Dimensiunile lagărelor sunt date prin construcţie, cea ce duce la lagăre mai mari decât necesare datorită solicitărilor. De aceea calculul duratei de exploatare nu este necesară.

Arborele de antrenare

La arborele de antrenare, forţele radiale de angrenare sunt preluate de doi rulmenţi oscilanţi de tip 23248B.MB (3,4). În sensul principal de rotaţie, la mersul înainte, forţele axiale sunt sprijinite separat de un rulment oscilant axial de tip 29434E (5). Rulmentul 23248B.MB (4) de pe partea stângă preia suplimentar forţele axiale mai mici la rotaţia în sens opus. Acesta este ajustat cu un joc redus faţă de rulmentul oscilant axial şi este pretensionat prin arcuri. Pretensionarea asigură că la schimbarea sarcinii, rolele şi căile de rulare ale lagărului axial să nu se desprindă, ci să ruleze permanent fără alunecare. Inelul exterior al rulmentului oscilant axial nu este sprijinit radial în carcasă, pentru ca acest lagăr să nu poată transmite forţe radiale.

Arbore secundar

La arborele secundar forţe radiale şi axiale sunt preluate complet separat. Forţele radiale sunt preluate de doi rulmenţi oscilanţi de tip 23068MB (6). La mersul înainte, un rulment axial oscilant de tip 29464E (7) preia diferenţa dintre forţa de împingere a propulsorului şi forţele axiale din roţile dinţate. Forţele axiale mai reduse la mersul înapoi sunt preluate de un rulment oscilant mai mic de tip 29364E (8). Şi aceşti rulmenţi axiali sunt pretensionaţi reciproc cu arcuri şi nu se sprijină radial în carcasă.