Noțiune de căutare

Premieră mondială pentru mașina de curse cu sistem de direcție prin fir

Pressrelease Stage Image
De la stânga: Prof. Dr. Ing. Peter Gutzmer, CTO Schaeffler AG, Ernst Moser, Phoenix Racing și Roland Arnold, CEO al Schaeffler Paravan Technologie GmbH & Co. KG, dezvăluie Audi R8 LMS GT3 echipat cu tehnologia Space Drive.

26.06.2019 | Brasov

  • Space Drive permite mașinii de curse Audi R8 LMS GT3 să fie condusă fără o coloană de direcție
  • Prof. Dr.-Ing. Peter Gutzmer: „Motor sport-ul este un spațiu ideal pentru testarea acestei tehnologii cheie, pentru condusul autonom”
  • Roland Arnold: „Sistemul poate fi utilizat în condiții extreme”

NÜRBURGRING/PFRONSTETTEN-AICHELAU, Iunie 26, 2019. 240 kilometri pe oră la startul si finalul curselor din Nürburgring, fără nici o coloană de direcție? Audi-ul R8 LMS GT3 echipat cu sistemul de direcție acționat prin fir de la Schaeffler Paravan Space Drive permite acest lucru. La 24 de ore de la Nürburgring, Schaeffler Paravan Technologie GmbH & Co. KG au lansat prima mașină de curse de acest tip care va fi aprobată de Federația Germană de Motor Sport. Audi R8 LMS GT3 cu tehnologia Space Drive și volan cu răspuns haptic, nu are nicio conexiune mecanică între coloana de direcție și unitățile de direcție, și vor participa în viitor la DMV GTC (Grand Turismo Touring Car Cup)

“În Motor Sport este vorba despre lucruri extreme, așadar este o practică obișnuită de a aduce tehnologiile în joc, în acest domeniu. Acest lucru necesită rezistență și ne permite să verificăm cerințele și caracteristicile sistemului”, spune Prof. Dr.-Ing. Peter Gutzmer, director adjunct CEO și CTO la Schaeffler AG. “Cursele sunt un mediu de testare ideal pentru dezvoltarea continuă a întregului sistem de direcție prin fir, bazat pe unitatea Space Drive. În vederea viitorului conducerii autonome, aceste tehnologii vor fi indispensabile. Testul în condiții de pistă reprezintă un criteriu absolut esențial pentru pregătirea acestor soluții pentru producția de volum.”

Cerințe stricte privind viteza

“În cursele de mașini, tehnologia este testată în condiții extreme și impune, de asemenea, cerințe stricte privind viteza și capacitatea de reacție a sistemului. Acestea oferă condițiile ideale pentru rafinarea și optimizarea sistemului,” spune Roland Arnold, CEO la Schaeffler Paravan Technologie GmbH & Co. KG, fondator și director general la Paravan GmbH. “Dacă pilotul asistat de această tehnologie este în stare să își mențină linia ideală de condus și să decelereze la 250 km/ora, în sutimi de secunde, atunci fiabilitatea sistemului este confirmată.”

Pentru etapele de dezvoltare ulterioară, compania intenționează să participe la DMV GTC. “Space Drive nu a fost niciodată folosit în cursele de turism, de aceea au fost necesare răspunsuri cu privire la intrebările despre noua tehnologie și siguranță,” ne transmite Ralph Monschauer, organizatorul DMV GTC, care a solicitat aprobarea pentru cursele de mașini. „Mașina de curse modificată a fost inspectată de un expert desemnat oficial. Apoi s-a primit aprobarea pentru test drive-uri, necronometrate în cadrul weekend-ului Schaeffler Paravan Race.” La prima sa apariție în serie, Audi-ul R8 LMS CT3 modificat a avut o performanță impresionantă. În afara clasamentului oficial, Markus Winkelhock a reușit să avanseze pe locul cinci în cele două runde de calificare DMV GTC de la Schaeffler Paravan Race Weekend.

“ Într-o mașină de curse trebuie să reacționezi mai repede decât într-un vehicul rutier ", spune șoferul de curse Markus Winkelhock. "Dacă mașina își schimbă direcția, trebuie să puteți face mișcări de corecție ale direcției foarte rapide la stânga și la dreapta. Am fost îndoielnic la început despre faptul că sistemul ar putea face față acestor cerințe, dar nu a fost o problemă: direcția este incredibil de rapidă și de precisă. "

"Roland Arnold și echipa sa se străduiesc mereu să acumuleze experiență și să testeze tehnologia la limitele sale", spune Ernst Moser, directorul Phoenix Team. "Cu experiența noastră din sportul auto putem aduce o contribuție importantă în acest domeniu."

Space Drive ca bază pentru conducerea autonomă de nivel 4 și 5

R8 LMS GT3 este echipat cu un volan special, haptic. Comenzile de direcție nu mai sunt transmise mecanic, ci într-o chestiune de nanosecunde, prin cablu electric – adică direcție acționată prin fir – prin intermediul impulsurilor electrice. În ultimii 17 ani, tehnologia Space Drive s-a dovedit deja eficientă pentru peste un miliard de kilometri parcurși fără accidente. Acesta este fabricat la cele mai înalte standarde de calitate și siguranță și aprobat pentru utilizarea pe șosea. Tehnologia este proiectată cu redundanță triplă: dacă o componentă de direcție nu reușește să execute o comandă, există încă două variante alternative de siguranță care garantează siguranța sistemului. Acest lucru face ca Space Drive să fie o tehnologie cheie, importantă pentru condusul autonom de nivel 4 și 5 și o condiție esențială pentru crearea noilor concepte de interioare de mașini. Schaeffler Paravan Technologie GmbH & Co. KG își propune să aibă sistemul pregătit pentru producția de volum până în 2021.

În 22 iunie 2019, prototipul Schaeffler Paravan a scris istoria „Loop-ului nordic” la Nurburgring timp. Pentru prima dată în istoria acestei venerabile piste de curse, R8 LMS GT3 a încheiat Bucla de Nord cu șoferul de curse Rahel Frey la volan într-o mașină fără coloană de direcție. R8 LMS GT3 va performa din nou la următoarea cursă DMV GTC la Hockenheimring pe 5 și 6 iulie.

Editor: Schaeffler Romania
Țara de emitere: România

Medii aferente
Descărcări

Comunicate de presă

Pachet (comunicat de presă + media)

Partajare pagină

Schaeffler aplică cookie-uri pentru asigurarea unei utilizări optime. Prin utilizarea în continuare a acestui website acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informații

Acceptare