Noțiune de căutare

70 de ani de la primul rulment cu ace ghidate în colivie brevetat de Schaeffler

Pressrelease Stage Image
Cu ideea sa de a brevet rulmentul cu ace , Dr.-Ing. E.h. Georg Schaeffler a revoluționat tehnologia rulmenților.

12.02.2021 | Brașov | Hezogenaurach

  • În 1950 a fost depusă o nouă cerere de brevet, care a revoluționat tehnologia rulmentului – un nou rulment cu ace ghidate în colivie conceput de Dr.-Ing. E.h. Georg Schaeffler
  • Georg F. W. Schaeffler: „Este una dintre cele mai importante inovații din istoria companiei noastre ca furnizor in sectorul auto și de industrie”
  • Rulmentul cu ace ghidate în colivie joacă, de asemenea, un rol extrem de important atunci când vine vorba de teme de viitor cum ar fi, robotica colaborativă și mobilitatea electrică
  • Peste 100 de miliarde de rulmenți cu ace Schaeffler au fost deja vândute

Rulmentul cu ace ghidate în colivie este una dintre cele mai importante inovații ale Schaeffler și este acum o parte indispensabilă a tehnologiei rulmenților. Acum 70 de ani, Dr.-Ing. E. h. Georg Schaeffler a avut ideea strălucită de a echipa rulmentul cu ace cu o colivie pentru a ghida acele. De când a fost depus brevetul în 1950, acești rulmenți au asigurat rotația corectă în aplicațiile auto și industriale și joacă, de asemenea, un rol extrem de important atunci când vine vorba de teme de viitor cum ar fi, robotica colaborativă și mobilitatea electrică.

Ideea: acele sunt ghidate într-o colivie
Acum 70 de ani, Dr.-Ing. E. h. Georg Schaeffler a revoluționat tehnologia rulmenților. Primele teste practice care implică rulmenți cu ace ghidate în colivie au început în februarie 1950. Rezultatele au fost convingătoare - componentele au prezentat uzură și frecare extrem de reduse. Cererea de brevet din septembrie 1950 a pus bazele succesului produsului. În februarie 1951, la doar un an de la construcția primului prototip, primele cereri de producție în volum au fost obținute de la producătorii de automobile, dar produsul urma să fie utilizat și în aplicații industriale.

„Dezvoltarea acestui produs este, în sine, un exemplu impresionant de ceea ce ne diferențiază: am folosit toate sinergiile disponibile pentru rulmentul cu ace ghidate în colivie, care ne va permite să deservim toate piețele relevante, cu acest produs inovator, care generează beneficii reale pentru clienți - atât în sectorul auto, cât și în cel de industrie. ”, spune Georg FW Schaeffler, acționar al familiei Schaeffler și președinte al Consiliului de Supraveghere.

Viteză crescută cu fricțiune mai mică
Odată cu invenția Dr.-Ing. E. h. Georg Schaeffler au fost eliminate dezavantajele asociate cu rulmenții cu ace care erau folosiți anterior: Rolele lungi de tip ace aveau tendința de a se deplasa într-o direcție transversală în timpul rotației rulmentului (se înclinau), ceea ce provoca blocarea rulmentului. Mai mult, o cantitate substanțială de frecare de alunecare era generată între acele anti-rotative. Dezvoltarea coliviei pentru ace a depășit aceste dezavantaje și a condus spre atingerea unor viteze considerabil mai mari, cu o frecare mai mică. Acest lucru a permis inginerilor să înlocuiască alte modele de rulmenți cu rulmenți cu ace ghidate în colivie, acțiune ce a dus la îmbunătățirea semnificativă a performanței aplicațiilor lor. În special, rulmenții cu ace au adus o contribuție de neprețuit în dezvoltarea automobilelor mici, performante și accesibile.

Utilizarea rulmenților cu ace a fost introdusă treptat în ingineria mecanică și a instalațiilor, în cadrul mașinilor de construcții și agricole, precum și în tehnologia transportatoare.

Rolul rulmenților pe piețele viitoare
Rulmenții cu ace vor continua să joace un rol cheie în viitor. În e-mobilitate, rulmenții cu ace sunt vitali pentru funcționarea numeroaselor transmisii electrificate. Ansamblurile cu role de tip ace și colivii facilitează aranjamentele lagărelor cu o anvelopă minimă, deoarece înălțimea secțiunii lor corespunde doar diametrului rolelor de tip ace. În plus, au o capacitate de încărcare mare și sunt ieftine în comparație cu alte modele de rulmenți. Rulmenții cu ace KZK (colivii pentru bielă) sunt folosiți, de exemplu, în axele electrificate cu design coaxial. Un exemplu de aplicație este transmisia electrică pe puntea motoare a Schaeffler, care a fost produsă pentru Audi e-Tron din 2018.

Și în industrie, unde roboții ușori sunt din ce în ce mai solicitați, utilizarea rulmenților cu ace permite proiectarea ușoară și compactă a articulațiilor prin reducere dimensională. Rulmenții cu ace oferă o variabilitate minimă și cel mai înalt nivel de siguranță. Cel mai recent exemplu este rulmentul radial-axial cu ace din seria XZU pe două rânduri de la Schaeffler, care este utilizat atât ca rulmentul brațului articulat în roboți și coboti ușori, cât și ca aranjament principal al lagărului din noua cutie de viteze de precizie RTWH, un reductor gata de instalare pentru articulațiile robotului.

Dezvoltarea tehnologică
Ceea ce inițial a început doar ca o idee ingenioasă a Dr.-Ing. E. h. Georg Schaeffler, aceasta a fost dezvoltată continuu de inginerii Schaeffler de-a lungul a 70 de ani, atât în ceea ce privește performanța, cât și varietatea tipurilor disponibile. În comparație cu un rulment cu ace obținut din operații de mașinare din anii 1950, durata de funcționare a rulmenților cu aceleași dimensiuni a crescut de cincisprezece ori, iar capacitatea de încărcare statică a sarcinii s-a triplat. Densitatea de putere, care a fost enorm îmbunătățită datorită ansamblului acelor și coliviei, oferă un potențial considerabil de reducere dimensională pentru aplicații ce economisesc energiile și resursele.

De asemenea, a existat o creștere constantă a varietății de tipuri: astăzi, portofoliul de rulmenți cu ace Schaeffler cuprinde mai mult de 15.000 de variante pentru a satisface o gamă largă de cerințe. De când a fost depusă cererea de brevet în urmă cu 70 de ani, Schaeffler a vândut în total peste 100 de miliarde de rulmenți cu ace. Lungimea firelor utilizate la producerea a 60 de miliarde de rulmenți cu ace în fiecare an ar fi suficientă pentru a se înfășura în jurul Ecuatorului Pământul de 18 ori. Aproape 170 de milioane de role de tip ace sunt produse în fiecare zi din acest fir.

Grupul Schaeffler – we pioneer motion
În calitate de furnizor mondial, lider în sectoarele auto și industriale, Grupul Schaeffler promovează prin invenții și evoluții remarcabile, de mai bine de 70 de ani domeniile mișcării și cel al mobilității. Cu tehnologii, produse și servicii inovatoare de acționare eficientă din punct de vedere al CO₂, mobilitate electrică, industrie 4.0, digitalizare și energii regenerabile, compania este un partener de încredere pentru a face mișcarea și mobilitatea mai eficiente, inteligente și sustenabile. Compania produce componente și sisteme de înaltă precizie pentru aplicații pentru motoare, transmisie și șasiu, precum și soluții de rulare și rulmenți simpli pentru un număr mare de aplicații industriale. Grupul Schaeffler a generat vânzări de aproximativ 14,4 miliarde EUR în 2019. Cu aproximativ 84.200 de angajați, Schaeffler este una dintre cele mai mari companii de familie din lume. Cu aproape 2.400 de cereri de brevet în 2019, Schaeffler este a doua cea mai inovatoare companie din Germania, conform DPMA (Oficiul German de Brevete și Mărci).
Schaeffler România este una dintre locațiile de producție de top ale Grupului Schaeffler. Din 2002 compania produce în România, la Brașov, componente pentru industria auto și rulmenți grei pentru aplicații industriale. Într-una din cele mai mari fabrici din țară, cu aproximativ 5.000 de angajați, Schaeffler România este activă prin producție, dar și prin cercetare-dezvoltare în Engineering Center Schaeffler Romania. Mai mult, compania are o prezență foarte activă în mediul educațional, precum și prin proiecte de implicare socială.

Editor: Schaeffler Romania
Țara de emitere: România

Medii aferente

Terms of use for Schaeffler press pictures

Schaeffler press pictures may only be used for editorial purposes. Unless otherwise stated, all copyrights and rights of use and exploitation are owned by Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Germany) or by one of its affiliated companies. The reproduction and publication of Schaeffler press pictures is only permitted if the source is stated as follows: "Image: Schaeffler". The pictures may be used free of charge in such cases. The use of pictures for advertising or other commercial purposes, in particular their disclosure to third parties for commercial purposes, is hereby prohibited. Pictures may only be edited with the approval of Schaeffler.

We kindly request that a specimen copy be sent to us when Schaeffler press pictures are published in printed media (or a digital copy in the case of publication in electronic media). When using Schaeffler press pictures in films, please notify us and state the title of the film.

Use and utilization of Schaeffler press pictures is subject to the substantive laws of Germany without its conflict of law provisions. The place of competent jurisdiction shall be Nuremberg, Germany.

Postal address:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG
Corporate Communication
Industriestrasse 1-3
91074 Herzogenaurach
Germany

presse@schaeffler.com

Descărcări

Comunicate de presă

Pachet (comunicat de presă + media)

Partajare pagină

Schaeffler aplică cookie-uri pentru asigurarea unei utilizări optime. Prin utilizarea în continuare a acestui website acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informații

Acceptare