Istoric
Locațiile nou incluse în Schaeffler au venit cu propriul istoric, ele aparținând anterior de companii precum Siemens VDO (locația Timișoara începând cu anul 2000, iar Iași din 2006), Continental Automotive (locația Sibiu din 2004, locațiile Timișoara și Iași începând cu anul 2007, iar locația din Ghimbav începând cu anul 2013), devenind ulterior parte a Vitesco Technologies – începând cu anul 2019, când a avut loc carve-out companiei din cadrul Continental.
Noua companie Schaeffler are un portofoliu de produse extins, de la rulmenți, ghidaje liniare, până la sisteme de propulsie pentru mașini. În România sunt prezente trei dintre cele patru divizii ale Grupului Schaeffler: E-Mobility, Powertrain & Chassis, Bearings & Industrial Solutions.
-
2018
În fabrica de rulmenți din Brașov se produce cel mai mare rulment, având diametrul de 4 metri. Realizarea sa a presupus dedicarea a 3 luni, implicarea 138 de specialiști și operatori, peste 90 de zile de prelucrări, peste 404 componente încorporate și peste 36 de ore necesare doar pentru partea de montaj.
2018
Se produce cel mai greu rulment din Schaeffler România, de 10,5 tone.
Se așează Piatra de Temelie pentru noul Centru de Testare Schaeffler.
2024
Schaeffler AG finalizează fuziunea cu Vitesco Technologies Group AG, celebrând prima zi a companiei unificate în 1 octombrie. Astfel, prezența Schaeffler în România se extinde cumulând patru locații în Brașov, Timișoara, Iași și Sibiu, cu peste 8.000 de angajați, consolidându-se ca un hub strategic global, cu competențe de producție și de cercetare și dezvoltare (R&D), în industriile automotive și sectoarele industriale. Acestea includ și competențe de testare, recunoscute prin acreditarea RENAR și valorificate în Laboratorul de Calificare și Validare din Timișoara – inaugurat în 2023 - și Centrul de Testare din Iași – deschis în anul 2022.
-
2012
Inaugurare Școala Profesională Germană Kronstadt, prima școală profesională în sistem dual din România. Schaeffler România este alături de alte companii partener în proiect. Peste 50% din elevi urmează cursurile de pregatire practică în Schaeffler.
2012
Inaugurarea Centrului de Inginerie Schaeffler.
Departamentul de R&D a cunoscut o dezvoltare constantă ajungând la o echipă puternică de 90 de ingineri în 2012, ceea ce a determinat consolidarea activităților de R&D sub umbrela Engineering Center şi inaugurarea centrului construit cu acest scop. Centrul de ingineri își desfășoară activitatea în prezent cu peste 200 de ingineri și are competențe în domenii precum: Proiectare Produs, Calcul Tehnic, Analize Tehnice, Metode CAD, Programare Software CAE, proiectare și dezvoltare de concepte noi.
2013
Anul 2013 a fost anul în care Schaeffler România a primit recunoașteri din partea unor furnizori de top pentru Schaeffler România, precum Ford sau alte nume mari din domeniu.
-
2002
Alegerea regiunii Braşov pentru înfiinţarea unei noi unităţi de producţie Schaeffler în România.
Înfiinţarea societății INA Schaeffler Braşov.
Lansarea liniei de producţie în hale închiriate cu 100 de angajaţi.
2003
Aşezarea pietrei de temelie la Cristian pentru unitatea de producţie din România. Planul iniţial de construcţie este pentru trei hale.
2004
Compania preia noile spaţii de producţie şi demarează fabricaţia.
Numărul de angajaţi este de 625.
Are loc primul audit de client – GKN.
2005
Inaugurarea fabricii Schaeffler, o investiție de anvergură pentru zona Brașovului.
Începe producţia în hala III cu un număr de 1.200 de angajaţi.
2006
ISB este redenumită Schaeffler România.
Startul producţiei în hala III cu un total de 2.500 de angajaţi.
2006
Începerea activității în atelierul școală: predare, cursuri de perfecționare și recalificare profesională.
Tot în acest an, compania și-a schimbat denumirea, păstrând doar numele Schaeffler.
2007
Primul rulment de dimensiuni mari produs în întregime de către Schaeffler România
2008
Proiectul iniţial de 3 hale este depăşit. Schaeffler România continuă să se dezvolte. Se construiesc halele IV, V şi VI.
Gama de produse cuprinde 9 produse diferite.
2009
Inaugurarea forjei: forja are o capacitate pentru inele cu diametre de până la 3m.