Noțiune de căutare

Schaeffler lansează programul RACE

Pressrelease Stage Image

06.03.2019 | Brasov

  • Program conceput pentru a crește eficiența în mod sustenabil și pentru a optimiza portofoliul diviziei de Automotive OEM
  • Asigurarea și consolidarea valorii adăugate pe termen lung în trei etape (2019-2024)
  • Etapa inițială se concentrează pe șase pârghii de câștiguri
  • Măsurile în etapa I au vizat îmbunătățirea veniturilor cu aproximativ 90 de milioane de euro (marja EBIT 100 puncte de bază)
  • Obiectivul pe termen mediu este un procent de marjă EBIT înaintea unor elemente speciale în cifre unice mari

În cadrul conferinței anuale de presă din 6 martie 2019, Schaeffler AG a anunțat programul RACE, care este menit să crească în mod durabil eficiența diviziei Automotive OEM și să-și optimizeze portofoliul. Abrevierea RACE înseamnă „Regroup Automotive for higher Margin and Capital Efficiency” ("Regrupare în Automotive pentru o Marjă mai mare și Eficiență de Capital ". În cadrul consiliului de administrație al companiei Schaeffler AG, responsabilitatea pentru program revine lui Matthias Zink, CEO al diviziei de Automotive OEM. Ca și abordarea din programul diviziei industriale CORE, RACE este alcătuită din trei etape. Etapa inițială a programului, care a început la 1 ianuarie 2019, acoperă următoarele 18-24 de luni.

Programul a fost impus de un număr de factori externi și interni care au slăbit semnificativ marja EBIT a diviziei înaintea articolelor speciale pentru anul 2018.

Pentru a adresa această temă, obiectivul major al RACE este de a îmbunătăți în mod durabil marja în următorii trei până la patru ani și de a genera în viitor o marjă de profit în zona superioară a valorilor formate dintr-o cifră.

Divizia planifică să realizeze această îmbunătățire a marjei printr-o serie de măsuri axate pe șase pârghii de câștig: (1) optimizarea amprentei în Europa, (2) optimizarea portofoliului de afaceri, (3) reducerea consecventă a costurilor de overhead, creșterea (4) eficienței în cercetare-dezvoltare şi (5) a eficienței capitalului și (6) îmbunătățirea sustenabilă a intrării de comenzi. Măsurile afectează toate cele patru divizii de afaceri (Sisteme de motoare, Sisteme de transmisie, E-Mobilitate și Sisteme șasiu), precum și funcțiile interne și externe ale diviziei și vor afecta în primul rând Europa.

"Măsurile și deciziile noastre RACE se referă la presiunea asupra marjelor în anumite domenii de produse, precum și la scăderea marjelor brute", a spus Matthias Zink. "În același timp, dorim să reducem și mai mult gradul în care ne bazăm pe motorul cu combustie internă - fiind un partener tehnologic inovator pentru clienții noștri - folosind oportunitățile oferite de domeniile de hibridizare și electrificare mult mai extinse. Disciplina noastră privind costul și capitalul în acest proces va fi mult mai riguroasă. În plus, vom reduce numărul de produse care generează marje reduse și vom extinde proporția produselor cu marjă mai mare. Produsele care sunt eliminate treptat sau care nu generează venituri suficiente vor fi revizuite îndeaproape. De asemenea, ne vom aloca cheltuielile de cercetare și dezvoltare și capitalul nostru într-o manieră care să asigure că produsele cu mare rentabilitate și soluțiile de sistem, precum și zonele strategice orientate spre viitor, cum ar fi mobilitatea și conducerea autonomă, vor beneficia cel mai mult."

Ca parte a primei etape a programului RACE, divizia intenționează să își consolideze în continuare rețeaua europeană de locaţii de producţie. Acest lucru va afecta probabil cinci locații europene în care divizia Automotive OEM deţine locaţii de producție. Toate măsurile planificate vor fi discutate în prealabil cu reprezentanții angajaților, după cum s-a convenit în Acordul de Viitor de anul trecut. Ambele părți se străduiesc să găsească soluții responsabile din punct de vedere social, fără concedieri sau închideri. În lumina acestui fapt, consolidarea va implica în primul rând eliminarea sau combinarea activităților. În prezent, se anticipează că aceste modificări vor avea ca rezultat o reducere cu aproximativ 900 de posturi, incluzând aproximativ 700 de posturi în Germania. Aceste numere includ eliminarea activităților non-core în diviziile de motoare și sisteme de transport. Raportul R&D (cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare ca procent din vânzări) al diviziei OEM pentru automobile va fi limitat la 8 până la 8,5% în 2019 și 2020, luând în considerare IFRS 15. În plus, în aceeași perioadă, nu se estimează că investițiile vor depăși 900 milioane euro p.a. În cele din urmă, divizia va crește numărul de comenzi preluate în E-Mobility și Sistemele de Şasiu la 1,5 - 2 miliarde de euro p.a. în următorii trei ani.

Klaus Rosenfeld, CEO al Schaeffler AG, a declarat: "După ce am finalizat cu succes primele două etape ale programului de eficiență CORE din divizia industrială, cu doi ani mai devreme decât ne-am așteptat inițial, lansăm o a treia etapă - numită Fit – şi ne îndreptăm acum atenţia asupra creșterii eficienței diviziei Automotive OEM. Sunt încrezător că vom putea transfera experiența noastră cu CORE la proiectarea conceptuală și implementarea RACE. Programul RACE reprezintă un alt element important în transformarea Grupului Schaeffler. Accentul se pune pe creșterea eficienței și optimizarea portofoliului. Suntem pe deplin hotărâți să executăm în mod consecvent programul care ne permite să accesăm noi oportunități de creștere. În acest proces, ne vom baza în principal pe experiența noastră tehnologică și pe puterea noastră inovatoare."

Declarații anticipative și prognoze

În cazul anumitor declarații din acest comunicat de presă, este vorba despre declarații anticipative. Acestea sunt, prin natura lor, asociate cu o serie de riscuri, incertitudini și supoziții, care pot avea drept consecință faptul că rezultatele sau evoluțiile efective diferă, în unele aspecte importante, față de rezultatele sau evoluțiile indicate în declarații sau implicite. Aceste riscuri, incertitudini și supoziții pot avea un efect negativ asupra rezultatului și consecințelor financiare ale planurilor și evoluțiilor descrise în acest document. Nu există nici o obligație, de nici un fel, de a actualiza sau schimba declarațiile anticipative pe baza unor noi informații, a unor evoluții viitoare, sau din alte motive. Destinatarii acestui comunicat de presă nu trebuie să aibă o încredere disproporționată în declarațiile anticipative, care reflectă exclusiv starea de lucruri de la data acestui comunicat de presă. Declarațiile conținute în acest comunicat de presă privind tendințele sau evoluțiile din trecut nu trebuie să fie considerate declarații potrivit cărora aceste tendințe și evoluții se continuă în viitor. Mesajele de avertizare de mai sus trebuie privite în legătură cu declarațiile anticipative ulterioare, orale sau scrise, ale Schaeffler sau ale unor persoane care acționează în numele său.

Editor: Schaeffler Romania
Țara de emitere: România

Descărcări

Comunicate de presă

Pachet (comunicat de presă + media)

Partajare pagină

Schaeffler aplică cookie-uri pentru asigurarea unei utilizări optime. Prin utilizarea în continuare a acestui website acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informații

Acceptare